عصر تکنولوژی

ساخت وبلاگ

تصویر جدید آیفون 7 پلاس وجود دوربین دوگانه را تایید می کند

آخرین تصویر منتشر شده منتسب با گوشی آیفون ۷ پلاس تایید می کند که این گوشی از دوربین دوگانه در قسمت پشتی خود بهره مند است. پیش از این گزارشاتی منتشر شد و حاکی از این بود که اپل به دلیل برخی مشکلات فنی برنامه خود برای استفاده از ماژول لنز دوگانه را کنار گذاشته است. اما این تصویر نشان می دهد که شایعه حذف دوربین دوگانه از آیفون ۷ پلاس صحت نداشته است.

امروز صبح، تصویری از آیفون ۷ پلاس در فضای اینترنت منتشر شد و طبق اعلام منبع “با نوعی لایه محافظ و یا چیزی شبیه آن” پوشیده شده و شباهت بسیاری به عکسی که چند وقت پیش از این گوشی منتشر شده بود دارد. همان گونه که در تصویر می بینید این گوشی در قسمت پشتی دارای دوربین دوگانه است.

گفته می شود این تصویر، ورژن نهایی از آیفون ۷ پلاس را نشان می دهد و شامل پورت کانکتور هوشمند نیز است. طبق برخی شایعات دیگر، آیفون ۷ پلاس احتمالاً از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد و دارای یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت می شود.

این ویژگی ها بدون شک برای دوستداران آیفون خوشایند خواهد بود اما ذکر این نکته لازم است که تمامی این موارد شایعه هستند و هنوز هیچ گونه تایید رسمی در مورد آن ها وجود ندارد. در حال حاضر حدود سه ماه تا معرفی رسمی آیفون ۷ پلاس باقی مانده و بدون شک طی هفته های آینده شاهد انتشار شایعات و جزئیات بیشتر در مورد این گوشی خواهیم بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 229 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:47

ساسمونگ شاید نسخه غیر اج گلکسی نوت 7 را نیز عرضه کند

هر چند که هنوز اطلاعات دقیق و رسمی در مورد پرچمدار جدید سری نوت سامسونگ منتشر نشده، اما شایعات و گمانه زنی های مختلف تا حدودی امکانات و قابلیت های این گوشی را مشخص کرده اند. شایعه شده که نام گلکسی نوت بعدی سامسونگ به جای نوت ۶، نوت ۷ خواهد بود و بنا به گزارشات گفته می شود که تولید انبوه این دستگاه از ماه جولای آغاز خواهد شد. برخی دیگر از شایعات حاکی از این بودند که سامسونگ در گلکسی نوت بعدی خود از صفحه نمایشگر لبه دار استفاده خواهد کرد. حالا نیز شایعات دیگری وجود دارند که نشان می دهند سامسونگ قصد دارد تا یک مدل دیگر گلکسی نوت با صفحه نمایش غیر لبه دار را عرضه کند.

طبق گزارش جدید یک مدل غیر لبه دار از گلکسی نوت معرفی خواهد شد و پیش بینی می شود که سامسونگ قصد دارد با ارائه چند دستگاه، انتخاب های بیشتری را برای مشتریان فراهم کند. سامسونگ قصد دارد تا دو مدل مختلف صفحه نمایش لبه دار و صفحه نمایش غیر لبه دار را مشابه کاری که امسال در عرضه گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج انجام داد، عرضه کند. لیستی منتشر شده که تمامی مدل های گلکسی نوت بعدی سامسونگ را شامل می شود. بر اساس شماره مدل های موجود در این لیست، یکی از آن ها قطعاً لبه دار نخواهد بود. شماره مدل قبلی SM-N935G بود، در حالی که شماره مدل جدید SM-930F است.

همان طور که گفته شد هنوز اطلاعات رسمی در مورد این گوشی منتشر نشده و در حال حاضر شماره مدل، تنها اطلاعات موجود است. پیش از این گفته می شد که سامسونگ گلکسی نوت با صفحه نمایش صاف را عرضه نخواهد کرد اما ظاهراً این مطلب اشتباه بود. هر چند در حال حاضر نیز این موضوع که سامسونگ یک ورژن گلکسی نوت ۷ با صفحه نمایش صاف تولید خواهد کرد، در حد یک شایعه هست و باید منتظر تایید رسمی سامسونگ بود. گلکسی نوت ۷ (نوت ۶) قرار است تا در ماه آگوست و در رویداد Unpacked سامسونگ معرفی شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 221 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:03

توضیحات مدیر عامل شیائومی در مورد عدم تولید گوشی های ضد آب

در حال حاضر گوشی های هوشمند انگشت شماری وجود دارند که از ویژگی ضد آب بودن برخوردار هستند. از جمله این گوشی های می توان به پرچمدران ۲۰۱۶ سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج اشاره کرد. این در حالی است که گوشی گلکسی اس ۵ سامسونک نیز دارای این ویژگی بود. گوشی های سری Z ایکسپریا سونی نیز در گذشته ضد آب بودند اما گوشی های جدید این کمپانی یعنی سری ایکسپریا ایکس فاقد این ویژگی هستند. برخی مدل های شرکت های اچ تی سی و موتورولا نیز به صورت محدود از این ویژگی برخوردار هستند.

اما شرکتی که تا کنون محصولی ضد آب ارائه نداده شیائومی است. در همین راستا مدیر عامل این شرکت آقای لین جان به تازگی توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد. او می گوید با وجود علاقه کاربران به گوشی های ضد آب، به دو دلیل این شرکت گوشی هایی با این ویژگی را تولید نمی کنند.  اول این که این گوشی ها بسیار ظریف هستند و در برابر کوچک ترین ضربه، این قابلیت خود را از دست می دهند. این ویژگی با یک آسیب دیدگی کوچکی از بین می رود.

مدیر عامل شیائومی افزایش قیمت را دومین عامل عدم تولید گوشی های ضد آب عنوان کرد. وی می گوید در صورت افزودن این ویژگی، قیمت گوشی های شیائومی ۲۰ الی ۳۰ درصد گران خواهد شد. بنابراین به نظر می رسد که در حال حاضر این شرکت برنامه ای برای تولید گوشی های ضد آب نداشته باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 235 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:03

گلکسی اس 8 دارای نمایشگری با رزولوشن 4K و دوربین دوگانه خواهد بود

در چند وقت اخیر شایعات زیادی در مورد به کارگیری دوربین با لنز دوگانه در گوشی آیفون ۷ پلاس بودیم. اما به نظر می رسد که استفاده از این لنز دوگانه در حال فراگیر شدن است و اکثر شرکت ها تمایل دارند تا از این ماژول در گوشی های پرچمدار خود استفاده کنند. گلکسی اس ۸ سامسونگ (Galaxy S8 ) به احتمال زیاد در فوریه سال آینده معرفی خواهد شد. حال شنیده ها حاکی از این هستند که این گوشی نیر دارای دوربین با لنز دوگانه خواهد بود. طبق شایعات منتشر شده تولید و طراحی این ماژول توسط خود سامسونگ و در بخش سامسونگ موتورز صورت خواهد گرفت.

با توجه به محبوبیت روز افزون واقعیت مجازی، پیش بینی می شود که گلکسی اس ۸ دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۲۸۰ یا همان رزولوشن ۴K باشد. بدون شک چنین صفحه نمایشی مصرف باتری زیادی دارد و به همین دلیل باید شاهد استفاده از باتری بزرگ در این گوشی باشیم.

پیش بینی می شود گوشی Galaxy S8 به چیپ ست اسنپدراگون ۸۳۰ مجهز باشد. این چیپ ست بر اساس فناوری ۱۰ نانومتری تولید خواهد شد که دارای قدرت بیشتر و مصرف انرژی کمتر خواهد بود.
در مورد دیگر ویژگی های این گوشی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و مشخص نیست که آیا این گوشی هوشمند از قابلیت هایی نظیر ضد آب و ضد گرد و غبار بودن بهره خواهد برد یا خیر. با توجه به زمان طولانی که تا عرضه این محصول باقی مانده، پیش بینی می شود در آینده نزدیک اطلاعات و شایعات زیادی در مورد آن منتشر شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:02

دستکاری نتایج جستجوی گوگل درباره هیلاری کلینتون ؛ این ادعای گروه هکری Anonymous است!

چندی پیش شایعاتی به گوش رسید که گوگل نتایج جستجوها را به نفع هیلاری کلینتون دستکاری می کند. این شایعات از کانال یوتیوب فردی ناشناس منتشر شد و خبرگزاری های مختلف، تیترهایی جنجالی برای این موضوع نوشتند. شایعات تا جایی پیش رفت که گوگل را مجبور به تکذیب آن ها کرد.

حال گروه هکری Anonymous (یا همان گروه هکری ناشناس) که به جرات می توان گفت این روزها به چهره ای شناخته شده ای در فضای اینترنت تبدیل شده اند، ویدیویی در کانال یوتیوب خود منتشر کرده اند که شایعات اولیه مبنی بر دستکاری نتایج جستجوها درباره هیلاری کلینتون توسط گوگل را تایید می کند. آن ها ادعا می کنند که این شرکت، نتایج جستجوها را به نفع نامزد اصلی حزب دموکرات آمریکا، هیلاری کلینتون، دستکاری می کند.

این ویدیو در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۶ (۲۹ خرداد) در کانال یوتیوب گروه هکری Anonymous منشتر شد و تا این لحظه که حدودا دو روز از زمان انتشار آن می گذرد، بیش از ۴۳۰ هزار بار دیده شده است. ویدیوی کامل این بیانیه بیش از ۱۲ دقیقه است که ما تنها ۴.۵ دقیقه از آن را برای شما به نمایش گذاشتیم. در طول این مدت، انانیموس این بیانیه را بیان می کند و در ادامه، تصاویری از سخنرانی های هیلاری کیلینتون و حواشی مربوط به آن پخش می شود. در ادامه با تکرا همراه باشید تا متن کامل بیانیه و ویدیوی مربوطه را با هم ببینیم و بخوانیم.

.

متن کامل بیانیه ویدویی گروه هکری انانیموس بدین شرح است:

“سلام دنیا، ما انانیموس هستیم.

در هر روز میلیون ها نفر از گوگل استفاده می کنند تا درباره هرچیزی در آن به جستجو بپردازند؛ از مقالات خبری گرفته تا تی شرت و یا حتی دانلود غیرقانونی برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شان. گوگل بزرگ ترین موتور جستجو در ایالات متحده و اروپا به شمار می آید و بر جستجوهایی که در سرتاسر جهان صورت می گیرد تسلط دارد. موتورهای جستجو و اکثر سایت ها و محتویات موجود بر روی اینترنت، بر پایه اصول و قوانینی بنا شده اند که بیشتر مردم به آن اهمیت می دهند، درباره آن به جستجو می پردازند و یا از مواردی که در نتایج جستجو به جایگاه های بالایی دست پیدا کرده و توسط افراد بیشتری دیده شده اند، بازدید می کنند. موتورهای جستجوی معروف از یک تابع تکمیل خودکار (Auto Complete) استفاده می کنند، بنابراین همزمان که شما شروع به تایپ می کنید، آن ها تلاش می کنند تا جواب سوالتان را حتی قبل از اتمام آن بدهند. ما نیز فرض می کنیم که این پیشنهادات ارائه شده توسط عملکرد تکمیل خودکار، همان چیزهایی است که مردم قصد جستجوی آن را دارند.

هنگامی که شما ۷۹ تقسیم بر ۵ را در گوگل وارد می کنید، جواب همیشه ۱۵.۸ است، هنگامی که شما درخواست می کنید که چگونه خمیر پیتزا تهیه کنید، شما دسته ای از دستورالعمل های طرز تهیه خمیر پیتزا دریافت خواهید کرد. به دلیل این اصول، هنگامی که به دنبال چیزی در گوگل هستید، یک اعتماد درونی به آن وجود دارد که می دانید یک پاسخ واقعی و حقیقی برای جستار (کوئری) خود، و یا حداقل نتایجی مبتنی بر آنچه که دیگران درباره این موضوع جستجو کرده اند را دریافت می کنید.

در مورد هیلاری کلینتون که نامزد اصلی حزب دموکرات است، ما می دانیم که این موارد رعایت نمی شود. گوگل فعالانه و به طور کاملا پویا، پیشنهادات جستجو برای هیلاری کلینتون را دستکاری می کند. هنگامی که در گوگل عبارت “Hillary Clinton cri” را تایپ می کنیم، تابع تکمیل خودکار سایت، سه جستجوی بالقوه را نشان می دهد: “Hillary Clinton crime reform” (اصلاحات جرم هیلاری کلینتون)، “Hillary Clinton crisis” (بحران هیلاری کلینتون) و “Hillary Clinton crime bill 1994” (لایحه جرم ۱۹۹۴ هیلاری کلینتون).

اما هنگامی که شما همان عبارت “Hillary Clinton cri” را در رقبای گوگل، یعنی بینگ و یاهو تایپ می کنید، نتاجی بسیار مختلف دریافت می کنید که تمرکز آن ها بر روی این است که آیا تا به حال هیلاری کلینتون مرتکب جنایتی شده است یا خیر. واضح است که چیزی در نتایج گوگل اشتباه است، درست است؟ بنابراین اینجا چه خبر است؟ شاید مردم چیزهای مختلفی در گوگل نسبت به بینگ و یاهو جستجو می کنند… اشتباه است. هنگامی که ما عبارت “Hillary Clinton crime reform” یعنی بالاترین پیشنهاد گوگل را بررسی کردیم (در گوگل ترند)، اطلاعات مربوط به این عبارت حتی به اندازه ای نبود تا سایت نمودار مربوط به آن را نشان دهد و این سوال را مطرح می کند که چرا این عبارت به عنوان اولین پیشنهاد گوگل به کاربران نمایش داده می شود؟ برای مقایسه، ما عبارت دوم را نیز وارد کردیم، “Hillary Clinton crimes” (جنایات هیلاری کلینتون)، نگاه کنید که گوگل چه چیزی به ما نشان داد. به نظر می رسد که افراد بسیار بیشتری عبارتِ “Hillary Clinton crimes” را نسبت به “Hillary Clinton crime reform” جستجو می کنند. گوگل نمی خواهد که شما درباره موتور جستجویش بدانید یا درباره آن سوال کنید.

اما شاید ما هنوز هم در اشتباه هستیم، ما یک بار دیگر تلاش کردیم، این بار می خواهیم بحث جنجالی ترِ کیفرخواست FBI علیه هیلاری کلینتون را جستجو کنیم. هنگامی که شما “Hillary Clinton ind” را در بینگ و یاهو تایپ می کنید، نتایج بسیاری مبنی بر کیفرخواست (indictment) مشاهده می کنید. هنگامی که شما این عبارت را در گوگل تایپ می کنید، دو نتیجه پیشنهادی نخست، عباراتِ “Hillary Clinton Indiana” و “Hillary Clinton india” هستند. آیا واقعا مردم عبارت “Hillary Clinton india” را بیشتر از “Hillary Clinton indictment” (کیفرخواست هیلاری کلینتون) جستجو می کنند؟

هنگامی که ما نمودارهای هر دو عبارت “Hillary Clinton india” و “Hillary Clinton indictment” (در گوگل ترند) را بررسی کردیم، ما دریافتیم که مردم عبارت “Hillary Clinton indictment” را ۸ درصد بیشتر از “Hillary Clinton india” مورد جستجو قرار می دهند. قصد انجام این کارها مشخص است، گوگل جستجوهای بالقوه برای عباراتی که در انتخابات ریاست جمهوری می تواند به هیلاری کلینتون آسیب بزند را با دستکاری نتایج جستجو، دفن می کند. علاوه بر آن، ما عباراتی منفی مرتبط با برنی سندرز و دونالد ترامپ را نیز در هر سه وب سایت مورد جستجو قرار دادیم. گوگل با هر دو سایت بینگ و یاهو برای عبارت “Donald Trump rac” یکسان بود و دو پیشنهاد نخست آن ها نیز، “Donald Trump racist speeches” و “Donald Trump racist news” بود. بدون هیچگونه دستکاری قابل مشاهده ای.

تعصب و تمایلات سیاسی گوگل در اینجا غیرقابل انکار است اما چگونه این اتفاق افتاد، چرا؟ چه کسی مسئول است. تعداد خیره کننده ای از لینک ها و ارتباطات بین گوگل و هیلاری کلینتون وجود دارد که ریشه تمامی آن ها نیز به یک نفر می رسد، اریک اشمیت، رئیس اجرایی شرکتِ بالادستیِ گوگل، آلفابت و مدیر ارشد اجرایی سابق گوگل. او یکی از بزرگ ترین حامیان مالیِ “The Ground Work” است که با توجه به منابع، این سرمایه  گذاری توسط اشمیت صورت گرفته تا اطمینان حاصل شود که هیلاری کلینتون جمعیت تکنولوژیک و مهندسین را برای پیروزی در انتخابات در اختیار خواهد داشت. تخصص The Ground Work، تجزیه و تحلیل داده و اطلاع رسانی هدفمند است.

این چیزی است که تا این لحظه در اختیار داریم، همه برای جستجو دست به کار شوند، بیایید با واقعیات روبه رو شوید.

ما انانیموس هستیم.

ما لژیون هستیم.

ما نمی بخشیم.

ما فراموش نمی کنیم.

از ما انتظار دارند.”

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: Youtube – Anonymous Official


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 271 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:44

اصول دستیبابی به موفقیت شخصی و تجاری

شیوه زندگی استارتاپی معمولا استرس زا و چالشی است، اما اگر یک کارآفرین آنچه در مسیر برایش اتفاق می افتد را تحت کنترل بگیرد، می تواند زندگی رضایت بخشی را تجربه کند.

ممکن است تجارت فرد با موفقیت پیش رود ولی کارآفرین احساس خوبی نداشته باشد. به عنوان مثال، فردی بنیانگذار کسب و کاری که با سرعت خوبی در حال رشد است، اما متاسفانه این کارآفرین، خانواده، سلامت و برخی از توانایی های خود را به دلیل کار کردن افراطی، لذت نبردن از زندگی و استراحت نکردن از دست داده است. دیده شده که مدیران اجرایی برخی از شرکت های موفق به دلیل افسردگی از سوی سرمایه گذاران ترد شده اند.
چالش اینجاست که دستیبابی به موفقیت بدون رضایت شخصی معنایی ندارد. برای محقق شدن این امر باید مجموعه ای از اصول شخصی و تجاری را دنبال کنید. در ادامه برخی از کلیدی ترین اصول برای دستیبابی به موفقیت شخصی و تجاری را بررسی می کنیم:

۱. اهداف شخصی خود را مشخص کنید

اهداف شخصی شما باید در راستای اهداف تجاریتان باشد، نه اینکه از هم دور باشند.  اگر به اعتقادات وجودی خود، منافع شخصی و اهداف والا توجه نکنید، هرگز راضی و خوشحال نخواهید شد. اهداف خود را بنویسید و سپس برای دستیابی به آن تلاش کنید، در این صورت احساس رضایت خواهید داشت.

۲.به جای نقاط ضعف بر نقاط قوت خود تمرکز کنید

اگر شما تجارت را به عنوان یکی از نقاط قوت خود نمی بینید، به احتمال زیاد از راه اندازی یک استارتاپ خرسند نخواهید بود. بسیاری از کارشناسان فن آوری از اینکه به کس دیگری اجازه دهند تا از اختراع آنها برای ساخت یک محصول تجاری استفاده کنند، سرسختانه امتناع می کنند. آنها فرض را بر این گذاشته اند که به راحتی می توانند ضعف کسب و کار خود را حل و فصل نمایند. در این حالت هم تجارتشان و هم خودشان تا آخر ناموفق خواهند بود.

۳.در مسیر رویای خود نقاط عطف کوتاه مدت ایجاد کنید

رویاها صرفا نمی توانند شما را خوشحال یا موفق کنند، اهداف کوتاه مدتی برای خود در نظر بگیرید و پس از رسیدن به این نقاط عطف، جشن پیشرفت بگیرید. رضایت یک واقعه ی یک باره تا پایان کار شما نیست؛ بلکه یک سری از احساسات خوب است که توسط نتایج خوب در طول مسیر به سوی شما رانده می شود.

۴. با خود صادق باشید

در صورتی مدیران کسب و کارها می توانند سلامت خود و تعادل زندگی خانوادگی را حفظ کنند که با خود صادق باشند، آنها نباید نیازهای خود را نادیده بگیزند. هر فردی محدودیت های مهارتی دارد که خودش بهتر از هر شخص دیگری از آنها با خبر است. از طرفی صداقت با خود به اندازه ی صداقت با اطرافیان حائز اهمیت است.

۵.یادگیری و رشد را فراموش نکنید

دنیای کارآفرینان همیشه در حال تغییر است، بنابراین اگر در حال یادگیری و تغییر نباشید، سقوط خواهید کرد همچنین در کسب و کار، موانع و چالش ها باید نرمال و در حد انتظار باشند. کنترل احساسات در دوره ی نقاهت بعد از مشکلات یک منبع کلیدی برای رضایت و موفقیت است. هر شکست به منزله ی یک تجربه است.

۶. نگاهی رضایت مندانه به موفقیت تیم داشته باشید

کارآفرینی یک عمل فردی نیست، بنابراین این واقعیت را بپذیرید که ایجاد یک تیم خوب می تواند شما را تکمیل کند و نقاط ضعفتان را پوشش دهد. اگر کسب و کار شما به موفقیتی رسید، نشان از تلاش تیم دارد، بنابراین با انتقال احساس رضایت خود به تیم انگیزه دهید.

۷. احترام و پشتکار را فراموش نکنید

یک اصل مهم دیگر برای احساس موفقیت و رضایت در هر کارآفرین، احترام است، برای خودتان، کسب و کارتان، مشتریان، سرمایه گذار و کارمندانتان احترام قائل شوید.  یکی دیگر از ویژگی های عمومی برای موفقیت، پشتکار است. هیچ استعداد و نبوغی نمی تواند جای پشتکار را بگیرد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یکی از دلایل عمده ی شکست استارتاپ ها و شکست های شخصی، نا امید شدن و عدم ممارست در کار است.

در واقع، داشتن مشاغل رضایت بخش یکی از منابع اولیه کارآفرینان شرکت های بزرگ است. بسیاری از افراد درک نمی کنند که رضایت و موفقیت اصول مشابهی دارند و نادیده گرفتن احساسات درونی، عواقب منفی خواهد داشت. تغییر شیوه زندگی به مجموعه ای کاملا جدید از چالش ها به صورت خودکار می تواند شادی، رضایت و یا موفقیت را تحت شعاع قرار دهد، از این رو برای دستیبابی به موفقیت باید اصول رضایت شخصی را همواره رعایت کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: entrepreneur


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 239 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:23

جستجوی بانمک مادربزرگ در اینترنت خبرساز شد

به تازگی پست توییتری جالبی مربوط به جستجوی بانمک مادربزرگی در گوگل، بازدید بالایی از سوی کاربران توییتر دریافت کرده است. نوه ای متوجه شد که مادر بزرگ ۸۶ ساله اش هنگام جستجوی گوگل به صورت کاملا مودبانه از او تشکر می کند و همچنین با عبارت هایی مثل”pleas” از گوگل خواهش می کند که نتایج جستجوی مورد نظرش را به او نشان دهد.

بن جان نوه ی مِی اشوُرث، لپ تاپ این بانوی مسن ۸۶ ساله را بررسی کرده و متوجه شده است که مادربزرگش سعی می کند که با گوگل محترمانه برخورد کند. با توجه به عکسی که جان از صفحه ی لپ تاپ مادربزرگ خود منتشر کرده است، می توان دید که او درخواست ترجمه ی اعداد رومی را بین دو عبارت “لطفا” (please) و “متشکرم” (thank you) قرار داده است. بد نیست بدانید که تاکنون این توییت جالب ۱۱۰۰۰ بار ریتوییت شده است.

زمانی که جان دلیل این مدل جالب جستجو را از مادربزرگش پرسید، دریافت که از قرار معلوم اشورث فکر می کند اگر با احترام با گوگل رفتار کند، نتیجه ی جستجو را سریع تر و بهتر نشان می دهد. او فکر می کند که یک شخص فیزیکی در دفتر مرکزی گوگل نشسته است و نتایج جستجو را برای کاربر نمایان می کند.

از قرار معلوم تلوزیون بریتانیا در اطلاعات نشان داده شده در مورد سال ساخت یک برنامه، از اعداد رومی استفاده کرده و اشورث آنها را دیده بود، از این رو می خواست ترجمه ی این اعداد را به صورت اعداد امروزی بداند. همانطور که در تصویر می بینید در موتور جستجوی گوگل جمله ی مودبانه ی زیر را تایپ کرده است:

“لطفا ترجمه عدد رومی MCMXCVIII را نشان بده، متشکرم” (please translation of the Roman numerals MCMXCVIII thank you).

اکانت رسمی گوگل انگلستان در توییتر در جواب به کوئری بانمک مادربزرگ بن، در یک توییت گفت: “در بین میلیاردها جستجویی که انجام می شود، جستجوی شما لبخندی به لب های ما نشاند… اوه، و جواب شما ۱۹۹۸ است، از شما متشکریم.”

اکانت رسمی گوگل انگلستان در توییتر در جواب به کوئری بانمک مادربزرگ بن، در یک توییت گفت: "در بین میلیاردها جستجویی که انجام می شود، جستجوی شما لبخندی به لب های ما نشاند... اوه، و جواب شما 1998 است، از شما متشکریم."

.

اکانت رسمی گوگل در توییتر که بیش از ۱۵ میلیون فالوئر دارد نیز در رابطه با این موضوع توییتی انجام داد و گفت: “مادربزرگ عزیز، نیازی به تشکر نیست… با احترام، گوگل”

اکانت رسمی گوگل در توییتر که بیش از 15 میلیون فالوئر دارد نیز در رابطه با این موضوع توییتی انجام داد و گفت: "مادربزرگ عزیز، نیازی به تشکر نیست... با احترام، گوگل"

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theguardian


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 229 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:11

سامسونگ 6.8 میلیارد دلار برای افزایش تولید نمایشگرهای OLED سرمایه گذاری می کند

در گذشته گزارشات و شایعات زیادی به گوش می رسید که نشان می داد سامسونگ سفارشات زیادی مبنی بر تولید نمایشگر OLED برای مدل بعدی آیفون که سال آینده منتشر می شود را از اپل دریافت کرده است. حال گزارشی به دست آمده که نشان می دهد سامسونگ قصد دارد تا قبل از عرضه آیفون های جدید در سال آینده، مقدار قابل توجهی از سرمایه خود را صرف افزایش تولید نمایشگرهای OLED کند.

براساس گزارشی که منتشر شده توسط  Nikkei، سامسونگ قصد دارد حدودا ۸ هزار میلیارد وون کره جنوبی (یا ۶.۸ میلیارد دلار) حدود ۶.۸ میلیارد دلار را صرفِ افزایش ۵۰ درصدی تولید نمایشگرهای OLED خود کند که این افزایش ۵۰ درصدی، مقدار تولیدات پنل های OLED توسط سامسونگ را بیش از ۲۰۰ میلیون پنل در سال افزایش خواهد داد. لازم به ذکر است که این غول تکنولوژی کره ای هم اکنون می تواند ۳۰۰ میلیون عدد از این پنل ها را تولید و عرضه کند. گزارش ها بیان می کنند که سامسونگ قصد دارد از ابتدای سال جدید میلادی، ۱۰۰ میلیون نمایشگر ۵.۵ اینچی اولد برای اپل تولید نماید.

اما گفته می شود که به جز سامسونگ، LG Display و JDI نیز قرار است بخش کوچکی از سفارشات این نمایشگرها برای ساخت نسخه جدید آیفون را تولید نمایند. این غول تکنولوژی کره ای قصد دارد تجارت خود از محل تولید و عرضه قطعاتش را گسترش دهد؛ بخشی که به جرات می توان گفت درآمدش با درآمد این شرکت از فروش گوشی های هوشمند برابری می کند. گزارشات حاکی از آن است که سامسونگ در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی، ۹۵ درصد از مجموع تولیدات پنل های OLED دنیا را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که بیشتر تولید کنندگان موبایل، اعم از شرکت های چینی، به استفاده از نمایشگرهای AMOLED روی آورده اند و شاید انگیزه آن ها نشات گرفته از کیفیت تصویر بهتر این پنل ها و همچنین، کاهش چشمگیر قیمت این پنل ها در طی یک سال گذشته باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 245 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:42

اکثریت کاربران اندروید به دنبال آخرین نسخه سیستم عامل اندروید هستند. آخرین نسخه اندروید N است اما بیشتر کاربران اندرویدی در حال حاضر از ورژن های قدیمی این سیستم عامل استفاده می کنند. گوگل و دیگر شرکت های تولیدکننده گوشی اندرویدی به دلیل سرعت کم ارائه بروزرسانی های اندرویدی در چند سال گذشته با انتقاداتی […]

نوشته ۹۳ درصد ترافیک اندروید متعلق به سه ورژن آخر این سیستم عامل است اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 226 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:42

یکی از جذاب ترین شایعات حول آیفون ۷ در چند هفته اخیر در این باره بود که اپل جک هدفون ۳.۵ میلی متری را از جدیدترین نسل آیفون خود حذف خواهد کرد. این بدین معنا است که کاربران برای اینکه بتوانند به موسیقی دلخواه خود گوش دهند یا باید از ورودی لایتنینگ و یا بلوتوث استفاده […]

نوشته حفظ جک هدفون و پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون ۷ اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 232 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:42

دعوت دوباره از هکرها در پروژه هک پنتاگون پروژه هک پنتاگون بار دیگر در سال جاری، با سایت ها، شبکه ها و سیستم های دیگر این دپارتمان، گسترش می یابد، پنتاگون از هکرها می خواهد که بیشتر به سیستم هایش نفوذ کنند و نواقص امنیتی را گزارش دهند.

پروژه هک پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، آنقدر موفقیت آمیز بوده است که این آژانس تصمیم دارد تا آن را با طرح های جدید، توسعه و گسترش دهد. پروژه هک پنتاگون شبیه به پروژه های پاداش نقدی باگ گوگل، توییتر و فیسبوک است که از هکر های کلاه سفید می خواهد آسیب پذیری های وب سایت ها و شبکه هایش را کشف کنند. این پروژه از تاریخ ۱۸ ام آوریل تا ۲۱ ام می سال ۲۰۱۶ اجرا شد و بیش از ۷۰۰۰۰ دلار پاداش به هکر ها تعلق گرفت. اجرای اولیه این پروژه تنها پنج سایت defense.gov،  dodlive.mil، dvidshub.net، myafn.net و  dimoc.mil را پوشش می داد. پنتاگون معتقد است که اگر پروژه هک پنتاگون گسترش یابد، منجر به رفع دیگر چالش های امنیتی وزارت دفاع آمریکا خواهد شد.

با شروع ماه بعدی میلادی یعنی کمتر از دو هفته ی آینده، یک فرآیند افشا کننده ی مشکلات امنیتی دیگر برای این آژانس توسعه می یابد. هر کسی می تواند بدون ترس از عکس العمل متقابل از سوی وزارت دفاع، نه تنها نقص های امنیتی وب سایت بلکه راه های نفوذ دیگر سیستم ها، شبکه ها و برنامه های کاربردی آن را گزارش دهد. این دپارتمان پروژه ی هک خود را به خاطر پوشش سرویس هایی که ارائه می دهد و همچنین ایجاد انگیزه برای پیمانکارانی که سیستم های آنها را تست می کنند، گسترش داده است.

شبکه ی پنتاگون سال گذشته چند بار مورد نفوذ قرار گرفت و حتی یک نمونه از هک ها منجر به قطع سیستم ایمیل این دپارتمان شد.

علاوه بر توسعه ی پروژه ی هک پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، مت کاتز، رئیس تیم هرزنامه وب گوگل را نیز برای کار در بخشی از سرویس های دفاع دیجیتال، استخدام کرده است. همه ی این موارد می تواند به بهبود امنیت دیجیتال کمک کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 225 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:54

بیل گیتس راه مبارزه با بیماری مالاریا را اصلاح ژنتیکی پشه ها می داند

بیل گیتس امروز در مصاحبه با بلومبرگ، استفاده از یک ابزار قدرتمند و بحث برانگیز برای اصلاح ژنتیکی پشه ها را، راه مبارزه با بیماری مالاریا معرفی کرد.

تعدادی از دانشمندان با اصلاح نژادی پشه هایی ایجاد کرده اند که یا نابارور هستد و یا در برابر انگل مالاریا مقاومند. این پشه ها با ابزاری به نام CRISPR ایجاد شده اند که برای برش و چسباندن ژنتیک بکار می رود و امکانی فراهم می کند تا محققان DNA پشه ها را اصلاح کنند. در چندین مورد، محققان تکنولوژی مرتبطی، موسوم به gen drive را بکار بسته اند که به واسطه ی آن می توان اطمینان حاصل کرد که صفات ژنتیکی ایجاد شده توسط دانشمندان، اغلب به نسل های بعدی انتقال می یابد. این ابزار که به طور موثر از شکل طبیعی DNA شناسایی و جدا می شود، هنگامی که به فرزندان انتقال یابد، به سرعت نسل پشه ها را در برابر مالاریا مقاوم می سازد. این چیزی است که گیتس می گوید می تواند سلاحی قدرتمند در برابر بیماری مالاریا باشد.

موسس مایکروسافت در مصاحبه ای در کنفرانس میکروبیولوژی بوستون بیان کرد:” من فکر می کنم  gen drives در طول سه تا پنج ساله آینده به فرم بسیار مفیدی، توسعه خواهد یافت. این روش، یک ابزار کلیدی برای کاهش مرگ و میر ناشی از مالاریا خواهد بود.”

مالاریا که از طریق نیش پشه ی آنوفل گسترش می یابد، با توجه به آمار سازمان جهانی بهداشت، سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون نفر را آلوده و نزدیک به ۵۰۰۰۰۰ نفر که بیشتر کودک هستند، از بین خواهد برد. به همین دلیل بنیاد بیل و ملیندا گیتس، سال ها برای مبارزه با این بیماری تلاش می کنند، آنها در سال ۲۰۱۴ نیز ۱۵۰ میلیون دلار برای تولید واکسن این بیماری کمک هزینه پرداخت کرده اند.

اگر gen drives همانطور که انتظار می رود، به خوبی عمل کند، می تواند به یکی از موثرترین ابزار برای مبارزه با بیماری مالاریا و همچنین دیگر بیماری های عفونی این چنینی مثل زیکا، بدل شود. اما قدرت خام این تکنولوژی، نگرانی های جدیدی را نیز ایجاد می کند. هر گونه عوارض جانبی غیر منتظره در گونه های حشرات، بین مردم و اکوسیستم ها، واقعیتی است که در ارگانیسم های اصلاح ژنتیکی محتمل است.

با توجه به قابلیت های CRISPR و gen drives، جمعیت کثیری از سیاست گذاران و دانشمندان بر روی محدودیت های استفاده از این تکنولوژی با رویکردهای جدید، تحقیق می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 237 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:00

ایراتک/جزئیات رفع قطعی موبایل در شهران، انحصار جدید در اینترنت کشور، افزایش تعرفه تلفن ثابت و ... (30 خرداد 95)

مهم ترین اخبار روز تکنولوژی را با ایراتک ورق بزنید. در ایراتک امروز خواهید خواند:

• جزئیات رفع قطعی موبایل در حادثه شهران

• انحصار جدید در اینترنت کشور

• افزایش تعرفه تلفن ثابت

• آغاز ثبت‌نام در مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین

.

جزئیات رفع قطعی موبایل در حادثه شهران/ جایگزینی لینک های رادیویی و ۲ کیلومتر فیبرهوایی

همراه اول جزئیات عملیات برطرف کردن مشکل ارتباطی منطقه شمال غرب تهران را اعلام کرد.

طبق اعلام اپراتور همراه اول در پی وقوع انفجار لوله انتقال گاز در منطقه شهران تهران که منجر به قطع کامل خطوط انتقال اصلی و جایگزین فیبر نوری شده و ارتباطات مشترکین اپراتور اول در منطقه شمال غرب تهران را دچار مشکل کرده بود؛ بلافاصله پس از دریافت مجوز امکان فعالیت در منطقه حادثه دیده، عملیات فیبرکشی هوایی به طول ۲ کیلومتر آغاز و به تدریج از ساعت ۱۶، نرمال شدن سایت های منطقه شروع شد که تا قبل از فرا رسیدن زمان افطار، کل سایت های منطقه نرمال شد.

با توجه به اینکه پیش از این، با طرح «پایداری شبکه در شرایط اضطراری»، در مانورهای مختلف چنین رویدادهایی پیش بینی شده و آمادگی لازم وجود داشت، در طول مدت وقوع حادثه تا صدور مجوز شروع عملیات، از طریق ایجاد خطوط ارتباطی رادیویی جدید برای سایت های پیرامونی منطقه مذکور، مشکل ارتباطی حدود ۳۵۰ هزار مشترک از ۵۰۰ هزار مشترک در معرض مشکل منطقه شمال غرب، به تدریج برطرف شد.

البته در مدت زمان نرمال سازی وضعیت سایت های منطقه شمال غرب، به طور میانگین حدود ۹۰ هزار نفر از مشترکین همراه اول در منطقه مذکور، از طریق رومینگ ملی از تلفن همراه خود استفاده کردند.

همراه اول، بابت بروز مشکل ارتباطی برای مشترکین خود در منطقه شمال غرب تهران، از آن ها عذرخواهی و تصریح کرده است با توجه به اینکه حوضچه اصلی و مرکزی خطوط انتقال فیبرنوری مرکز شهید کاظمیان سرویس دهنده به این اپراتور، دقیقاً در محل انفجار صورت گرفته واقع بوده و خوشبختانه تجهیزات مربوط به اپراتورهای دیگر در آن نقطه نبوده و در نتیجه صدمه ای ندیده است؛ آمادگی دارد تجربیات کسب شده خود از این بحران واقعی را در اختیار سایر اپراتورهای تلفن همراه کشور قرار دهد.

.

انحصار جدید در اینترنت کشور در راه است/ این بار دسترسی به فیبر نوری

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هشدار داد: در صورت تمدید انحصار ۵ ساله تنها اپراتور فیبر نوری، برای ورود شرکت آفریقایی MTN، انحصار جدیدی در بازار اینترنت ایجاد خواهد شد که در نتیجه آن فاتحه سرمایه‌گذاری در صنعت ICT را باید خواند.

ناصر علی سعادت در نشست خبری با موضوع “تمدید انحصار اپراتور فیبرنوری” با اشاره به دوره حفاظت موجود برای ارائه سرویس روی فیبر نوری، گفت: در گذشته اپراتور ایرانیان نت پروانه ارائه خدمت روی فیبر نوری را از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دریافت کرده که دوره حفاظت این اپراتور رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه پروانه اپراتور فیبرنوری در دی ماه سال ۹۱ صادر شد، توضیح داد: قرار بود بعد از ۲۴ ماه و در پایان سال ۹۳ حداقل یک میلیون پورت منصوبه توسط این اپراتور ایجاد شود و برای توجیه سرمایه گذاری، دوره انحصار پیش بینی شد که در پی عملکرد ناموفق اپراتور، وزارت ارتباطات با تمدید پروانه تا مردادماه سال ۹۵ موافقت کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۳ اپراتور ارتباطات ثابت (FCP) با پرداخت ۲۰ میلیارد تومان حق لایسنس به بازار ارتباطات ثابت وارد شده اند که یکی از بندهای پروانه این اپراتور ارائه خدمات فیبرنوری است. این پروانه ها ۱۰ ساله است و مدت زمان سرمایه گذاری حداقل ۵ ساله است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به گمانه زنی و برخی اخبار درباره تمدید دوره انحصار اپراتور فیبر نوری و ورود شرکت آفریقایی MTN برای سرمایه گذاری در این شرکت، گفت: بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف خود می تواند با هر شرکت خارجی مذاکره کند اما چون MTN می خواهد وارد ایران شود نباید برای ما قانون وضع کند.

وی تاکید کرد: با ورود MTN به پروژه فیبرنوری ایران مخالفتی نداریم؛ بلکه با تصمیمات خلاف قانون مانند تمدید انحصار مخالف هستیم که قطعا تمدید انحصار ایرانیان نت نمی تواند صحت داشته باشد. البته هیچ منبعی نیز رسما تمایل MTN به سرمایه گذاری در فیبرنوری ایران را اعلام نکرده و منبعی مبنی بر درخواست این شرکت از ایران برای افزایش دوره انحصار وجود ندارد.

سعادت تصریح کرد: تمدید انحصار ایرانیان نت خلاف قوانین اصل ۴۴، اقتصاد مقاومتی و پروانه های FCP است. اگر دولت به پروانه هایی که واگذار می کند، متعهد نباشد اعتماد بخش خصوصی به سرمایه گذاری ها در کشور از بین می رود و باید فاتحه سرمایه گذاری در کشور را خواند.

وی ابراز امیدواری کرد: از مرداد ماه دیگر اپراتورهای دارای پروانه نیز بتوانند به بازار فیبرنوری وارد شوند.

.

تعرفه تلفن ثابت گران شد/ اجرا از ماه آینده

وزیر ارتباطات گفت: با توجه به ضرر و زیانی که در تلفن ثابت وجود دارد، تعرفه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش می‌یابد و از اول ماه آینده اجرایی می‌شود.

محمود واعظی پس از نشست برررسی وضعیت بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات افزود: در زمان هم کدسازی تلفن ثابت این تصور وجود داشت که با توجه به تعرفه ۳۰ ریالی تلفن ثابت، مشترکان این تلفن را به تلفن همراه که تعرفه ای ۱۸ برابری دارد، ترجیح می دهند.

وی گفت: متاسفانه مردم به تلفن ثابت روی نیاوردند و عملا تلفن ثابت با ضرر و زیان روبرو شد و ما با افزایش تعرفه تلاش کردیم بخشی از این زیان را جبران کنیم.

واعظی افزود: در شرایط کنونی نیز یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه حدود ۱۴ برابر یک دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است، بر این اساس افزایش در نظر گرفته شده برای تلفن ثابت چندان زیاد نیست و امیدواریم شرکت مخابرات با این افزایش تعرفه در بحث سرمایه‌گذاری فعال عمل کند.

وزیر ارتباطات درباره ترابردپذیری (جابه‌جایی) اپراتور تلفن همراه با فقط شماره نیز گفت: این پروژه بسیار سنگین است و قرار بود در ۲۷ اردیبهشت عملیاتی شود البته آنچه مربوط به زیرساخت ها بود آماده شده و به صورت آزمایشی نیز راه‌اندازی شده است، با این حال چند اشکال فنی وجود دارد که تلاش داریم این اشکالات را میان سه اپراتور برطرف کنیم و در آینده نزدیک اجرایی شدن این طرح را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره جلسه خود با فعالان بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز افزود: بخش دولتی در حوزه ارتباطات باید کوچک شود و ما تلاشمان باید در جهت حمایت و بستر سازی برای توسعه بخش خصوصی باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به صدور پروانه های مختلف برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: اکنون افزایش فعالیت بخش خصوصی در توسعه خدمت رسانی به مردم و اشتغالزایی موثر بوده است.

واعظی افزود: تلاش داریم با کاهش قیمت پهنای باند و ایجاد تفکیک در پهنای باند داخلی و بین المللی زمینه‌ای را فراهم آوریم تا قیمت استفاده برای مردم به خصوص در بخش پهنای باند داخلی کاهش یابد.

وی گفت: ما شرکت های دانش بنیان را برای تولید محتوای داخلی و نوشتن اپلیکیشن های جدید تشویق می کنیم و می کوشیم تا خدمت رسانی جدید به مردم ارائه شود.

واعظی ارزیابی خود را از نشست با فعالان بخش خصوصی مثبت ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این نوع جلسات باعث می شود امکان بررسی و رفع مشکلات بخش خصوصی بیشتر فراهم شود.

.

آغاز ثبت‌نام در مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین

چهارمین دوره مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی و پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف در سه حوزه جنگل‌بانی، امداد و نجات و ارسال محموله امدادی برگزار می‌شود.

دانشگاه صنعتی شریف به منظور توسعه فناوری‌های موجود در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین، شناخت استعدادها و همچنین هدف‌دهی و ارزشیابی ساختارهای موجود، مسابقات متفاوتی را با عنوان «مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین» بطور مستمر برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این مسابقات که تاکنون سه دوره از آن توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است، هدایت استعدادهای خلاق، گسترش و توسعه فرایند ارتباط با صنعت و پرورش استعدادهای دانشگاهی برای مواجهه با مسائل متنوع و کاربردی صنعت هوایی ایران و جهان است.

در این دوره از مسابقات که با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و شرکت صنایع هوایی قدس برگزار خواهد شد، مأموریت پرنده بدون سرنشین که می‌تواند از نوع بال‌ثابت و یا روتورکرافت باشد، بر این اساس تدوین شده است که سامانه قادر باشد دو فرایند مجزا را در مدت زمان محدود در بهترین حالت ممکن انجام دهد. هر تیم باید در عملیات پرواز روی منطقه جنگلی (جنگل‌بانی)، با نصب حداقل یک دوربین عکس‌برداری و قابلیت نصب دوربین دوم فیلم‌برداری بتواند در محدوده ارتفاعی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ پا از سطح زمین (AGL)، وسیله‌ای مکانیکی مانند کامیون را با رنگ‌هایی غیر استتاری (قرمز و سفید) در بین درختان شناسایی کرده و هم‌زمان موقعیت وسیله شناسایی‌شده را به یک پایگاه، در محدوده ۵ کیلومتری از خود مخابره کند. همچنین در عملیات تکمیلی (امداد) پس از تشخیص هدف (خودرو)، محموله مشخصی را بین وزن ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ گرم (حاوی اقلامی مناسب برای کمک‌های اولیه) در شعاعی کمتر از ۵۰ متر از هدف شناسایی‌شده به صورت ایمن رها کند.

بر اساس این گزارش، ثبت‌نام چهارمین دوره این مسابقات از  ۲۹ خردادماه آغاز شده و تا ۱۹ تیرماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در این مسابقه به نشانی اینترنتی www.iudc.ir مراجعه کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: farsnews ، isna


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 255 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:00

پادهای هایپرلوپی که در مسابقه ایلان ماسک با یکدیگر رقابت می کنند

اواخر سال جاری ده ها تیم از کالج سراسر جهان به Hawthoe، کالیفرنیا مسافرت خواهند کرد تا در یک مسابقه ی پرمخاطره شرکت کنند. در این مسابقه هریک از این تیم ها می کوشند تا از دیدگاه ایلان ماسک، حمل و نقل فوق العاده سریع، فوق العاده پایدار و لوله ای شکل خود را  تحت عنوان هایپرلوپ محک بزنند.

این تیم ها ژانویه سال گذشته در مسابقات طراحی پاد هایپرلوپ اسپیس ایکس که در دانشگاه Texas A&M برگزار شد، انتخاب شدند.

۲۹ تیم کالج از بیش از ۱۲۰ مدرسه (به علاوه یک تیم دبیرستانی و یک تیم غیر دانشجویی که در ردیت تشکیل شده است) برای راهیابی به مرحله بعدی انتخاب شدند. آنها هم اکنون در حال ساخت مدل های ۳-۴ بعدی و عملکرد کاملی از پادهایشان برای تست روی ریل اسپیس ایکس هستند. بعید است که این پادها بتوانند به سرعت کامل ۷۶۰ مایل در ساعت هایپرلوپ برسند اما این مسابقه می تواند جهشی بزرگ در زمینه ی این صنعت رو به رشد هایپرلوپ باشد.

تاریخ دقیق و محل مسابقه هنوز مشخص نشده است. با توجه به ایمیل های ارسال شده به این تیم ها، اسپیس ایکس این مسابقه را در اوایل تا اواسط آگوست برگزار می کند. با این وجود این تاریخ بسته به ساخت و تست ریل تغییر خواهد کرد. همچنان همه ی این تیم ها سخت در حال کار هستند و با تلاش تیمی خود به دنبال پیشتازی در این شکل جدید از حمل  و نقل (ماسک این شکل جدید را حالت پنجم حمل و نقل نامیده است) هستند.

عضوی از تیم دانشگاهی فلوریدا گفت: “سوالات و مجهولات زیادی وجود دارد به این دلیل که این اولین سال از این رقابت است اما بخش هیجان انگیز آن این است که موج اول این انقلاب محسوب می شود.”

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید.

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

در ادامه برخی از طرح های این تیم ها را مشاهده می کنید

پادهای هایپرلوپی که در مسابقه ایلان ماسک با یکدیگر رقابت می کنند

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 240 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:40

جدیدترین شایعات در مورد آیفون 7

جدیدترین شایعات در مورد آیفون ۷ نشان می دهند که این گوشی با پشتیبانی از قابلیت دو سیمکارته و از جک هدفون خواهد آمد. هفته گذشته گزارش دادیم که بنا بر گفته یکی از کارکنان فاکسان، اپل به دلیل مشکلات فنی از بکار بستن دوربین دوگانه در آیفون ۷ خودداری می کند. قرار بود یکی از این دو ماژول دوربین برای ارائه ی زوم نوری بکار رود. حتی مینگ- چی، یکی از تحلیلگران مرتبط با اپل نیز معتقد بود که مدل ۵.۵ اینچی آیفون ۷، یعنی آیفون ۷ پلاس یا آیفون ۷ پرو(برخی معتقدند که نام مدل بزرگتر آیفون ۷ پرو خواهد بود) با دوربین دوگانه می آید. با این حال، خوشبختانه شایعات جدید نشان می دهد که خبر عدم استفاده از دوربین دوگانه نادرست بوده است.

امروز یکی از جدیدترین شایعات در مورد آیفون ۷ ، به صورت جدی چالش برانگیز شده است. پیش تر گفته شده بود که مدل بعدی آیفون، فاقد جک هدفون خواهد بود. حتی ماه گذشته یک تولید کننده ی چینی، آدامپتورهایی را به نمایش گذاشت که به جای جک هدفون ۳.۵ میلی متری دارای پورت لایتینگ بودند. اما امروز یک شرکت تعمیر کننده گوشی های هوشمند، موسوم به راک فیکس، تصویری منتشر کرده است که لوازم جانبی آیفون ۷ را نشان می دهد و حاکی از آن است که آیفون بعدی اپل هنوز شامل جک هدفون است.

دیگر تصاویری که راک فیکس منتشر کرد، برای اولین بار نشان از پشیبانی دو سیمکارت در آیفون ۷ دارد، همچنین یک تراشه ی حافظه ی سندیسک ۲۵۶ گیگابایتی را نشان می دهد، از طرفی بر شایعه ی وجود دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس تاکید می کند. می توانید این تصاویر را در ادامه بررسی کنید.

صبح امروز گزارش دادیم که تولید انبوه آیفون ۷ توسط Pegatron آغاز شده است. باید تا ماه سپتامبرمنتظر بمانیم تا اپل با معرفی رسمی پرچمدار سال جاری خود، به تمام شایعات ضد و نقیض آن پایان دهد.

تصاویری که نشان دهنده ی بخش هایی از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هستند :

سینی دو سیمکارته
سینی دو سیمکارته.

  1. مونتاژ کابل لاتینگ که شامل جک هدفون می شود.

مونتاژ کابل لاتینگ که شامل جک هدفون می شود.

.

ماژول دوربین دوگانه و تراشه های سنک دیسک ۲۵۶ گیگابیتی
ماژول دوربین دوگانه و تراشه های سنک دیسک 256 گیگابیتی

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 210 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:40

وان پلاس 3 از تمام ظرفیت رم خود استفاده نمی کند

یکی از ویژگی های شاخص گوشی وان پلاس ۳ وجود ۶ گیگابایت رم است و به دلیل وجود این میزان رم تصور می شود که گوشی مالتی تسکینگ را به خوبی پشتیبانی کند. اما این گوشی در عمل چنین قابلیتی ندارد و گزارش های متعدد حاکی از این هستند که وان پلاس ۳ بیش از ۳ یا ۴ برنامه را به طور همزمان نمی تواند اجرا می کند. در همین راستا مدیر عامل شرکت وان پلاس تصمیم گرفت با ارسال چند توئیت علت این موضوع را به هواداران توضیح دهد.

به نظر می رسد که استارت اپ چینی تصمیم گرفته تا به منظور بالا بردن عمر باتری پرچمدار خود، عملکرد رم گوشی را محدود کند. وان پلاس ۳ از باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد که با توجه به استاندارد های جدید باتری چندان خوبی نیست.

اما باز هم این توضیح برای خیلی ها قانع کننده نبود. شاید سوالی که در این جا مطرح می شود این باشد که اگر گوشی قابلیت پشتیبانی از ۶ گیگابایت رم را ندارد، چرا از رم با این ظرفیت استفاده شده است؟

مدیر عامل این شرکت اعلام کرد اجازه نمی دهند تا کاربران حرفه ای آن ها نا امید شوند. در همین راستا برای راضی کردن کاربران تصمیم گرفته اند تا فایل های هسته سیستم عامل خود را منتشر کنند تا از این طریق توسعه دهندگان بتوانند کنترل وان پلاس ۳ را در دست داشته باشند. این به آن معنا است که ROM های شخص ثالث برای این گوشی می توانند مدیریت همه ۶ گیگابایت حافظه رم پردازشی این گوشی را بدست گیرند.

البته این موضوع همچنان یک مشکل اساسی به شمار می رود چرا که بسیاری از کاربران تمایلی به نصب ROM شخص ثالث ندارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidauthority

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 225 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:40

 بیوگرافی بیل گیتس ؛ موسس مایکروسافت

نام: ویلیام هنری “بیل” گیتس سوم (William Henry Bill Gates III)

تولد: ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ در سیاتل، واشنگتن

سن: ۶۰ سال

عنوان: موسس مایکروسافت، کارآفرین، بازرگان، نیکوکار

تحصیلات: انصراف از دانشگاه هاروارد

محل زندگی: مدینا، واشنگتن

متاهل و دارای ۳ فرزند

.

بیل گیتس با دارایی خالص ۷۶.۳ میلیارد دلار به عنوان اولین میلیاردر جهان، اولین ثروتمند در حوزه ی تکنولوژی و ۶ امین فرد قدرتمند جهان شناخته شده است.

.

چکیده ای از بیوگرافی بیل گیتس

بیل گیتس، کارآفرین مشهور در سال ۱۹۵۵ در سیاتل، واشنگتن به دنیا آمد. او در سن ۱۳ سالگی به برنامه نویسی کامپیوتر علاقمند شد. گیتس به همراه شریکش پاول آلن (Paul Allen) و از طریق نوآوری در تکنولوژی، استراتژی جدید و تاکتیک های کسب و کار در کنار پشتکار زیاد، موفق به ایجاد مایکروسافت، بزرگترین کسب و کار نرم افزاری جهان شد. با رشد روزافزون این کسب و کار به مرور گیتس به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد. گیتس در فوریه سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که از سمت ریاست مایکروسافت کناره گیری می کند.

.

دوران کودکی و نوجوانی

در سن ۱۳ سالگی به برنامه نویسی کامپیوتر علاقمند شد در این زمان در مدرسه ی Lakeside مشغول تحصیل بود.

بیل گیتس (ویلیام هنری گیتس سوم) در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ در سیاتل، واشنگتن به دنیا آمد. گیتس در سن ۱۳ سالگی به برنامه نویسی کامپیوتر علاقمند شد در این زمان در مدرسه ی Lakeside مشغول تحصیل بود. از آن زمان به بعد در همین زمینه کامپیوتر کار کرد و تحصیلات کالج را هم در همین زمینه ادامه داد. گیتس در زمان مناسب و مکان مناسب خود واقعی اش را یافت. او با استفاده از نوآوری در تکنولوژی، اشتیاق به استراتژی کسب و کار و تاکتیک های تهاجمی و پر پشتکار کسب و کار، موفق شد به کمک شریک تجاری خود، پاول آلن، مایکروسافت، بزرگترین کسب و کار نرم افزاری جهان را ایجاد کند. همین هم جرقه ای برای رشد فوق العاده ی او شد و پس از مدت زمانی کوتاه او را به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل کرد.

بیل گیتس در خانواده ای مرفه بزرگ شد. او دو خواهر دارد که نام خواهر بزرگتر او Kristianne و نام خواهر کوچکتر او Libby می باشد. پدر آنها ویلیام هنری گیتس دوم نام داشت و در زمانی که با مادر این فرزندان، مری ماکسول (Mary Maxwell) آشنا شد دانشجوی حقوق بود. مری ماکسول هم دانشجوی اخراجی دانشگاه واشنگتن، ورزشکار و فعال در امور دانش آموزی بود. جو حاکم بر خانواده ی گیتس گرم و صمیمی بود و هر سه کودک آنها برای رقابت و تلاش برای بدست آوردن خواسته هایشان و برتری نسبت به یکدیگر تشویق می شدند.

بیل از همان ابتدا، زمانی که بازی های ورزشی خانوادگی را در ویلای تابستانی شان هماهنگ می کرد و علاقه ی زیادی برای پیروز شدن در تمام این بازی ها نشان می داد، نشانه هایی از رقابت پذیری خود را برای خانواده ی خود آشکار ساخته بود. او همچنین از انجام بازی های تخته ای (board games) لذت می برد (ریسک کردن از جمله علاقه مندی های اوست) و در بازی مونوپولی نیز بسیار ماهر بود.

بیل رابطه ی خیلی صمیمی با مادرش داشت. مری بعد از کار پاره وقتش وقت خود را به عنوان یک معلم به فرزندش، و همچنین پاره ای از وقت خود را برای کمک به سازمان های خیریه اختصاص می داد. او به عنوان هیئت مدیره ی چند شرکت از جمله اولین بانک بین ایالتی در سیاتل (که توسط پدربزرگش تاسیس شده بود) و ماشین های بازرگانی بین المللی (IBM) خدمت می کرد. او اغلب زمانی که در مدارس و سازمان های اجتماعی به صورت داوطلب خدمت می کرد بیل را به همراه خود می برد.

بیل با وجود اینکه سن کمی هم داشت ولی اغلب وقت خود را صرف مطالعه ی کتاب های مرجع می کرد. او تقریبا ۱۱ ۱۲ ساله بود که به دلیل این رفتار افراطی خانواده ی خود را نگران کرده بود. او در مدرسه حال خوبی داشت و کارهای مربوط به مدرسه را به خوبی انجام می داد ولی هیچ علاقه ای برای برقراری ارتباط با افراد دیگر در زمان های بیکاری نداشت و ترجیح می داد که این زمان را صرف مطالعه کند. پدر و مادر او به دلیل این اخلاق و رفتارش احساس نگرانی می کردند که مبادا فرزندشان انزواطلب و گوشه گیر باشد.

با وجود اینکه والدین او به آموزش در مکان های دولتی اعتقاد داشتند زمانی که بیل ۱۳ ساله شد تصمیم گرفتند او را در مدرسه ی خصوصی لیک ساید در سیاتل ثبت نام کنند. او نه تنها در ریاضیات و علوم استعداد خود را شکوفا کرد بلکه توانست در تئاتر و زبان هم خوش بدرخشد.

با وجود اینکه مدرسه ی سیاتل از یک شرکت ارائه دهنده ی کامپیوتر خواسته بود که زمانی را برای یادگیری کامپیوتر به دانش آموزان اختصاص دهد اما به همین اکتفا نکرده و با استفاده از درامد حاصل از فروش تحقیقات این مدرسه برای خرید یک ترمینال تله تایپ برای استفاده ی دانش آموزان اقدام کردند. بیل گیتس به کار با کامپیوتر و آنچه که می توان به وسیله ی آن انجام داد مجذوب شد و وقت آزاد خود را صرف کار بر روی این ترمینال می کرد. او برنامه ای به زبان بیسیک نوشت که کاربران بتوانند مقابل کامپیوتر بازی کنند.

او در همین مدرسه ی لیک ساید، پاول آلن را که دو سال از او بزرگتر بود، ملاقات کرد. این دو به دلیل شور و اشتیاق و علایق مشترک در زمینه ی رایانه به سرعت با هم دوست شدند. آلن خیلی خجالتی بود ولی درعوض بیل شخصیتی با اعتمادبنفس و چابک و روحیه ی جنگندگی داشت. صرف نظر از تفاوت های فردی آنها، هر دو باهم وقت زیادی را صرف کار بر روی برنامه های کامپیوتری می کردند. آنها گاهی اوقات با یکدیگر اختلاف نظر هم داشتند و بر روی اینکه حق با چه کسی است و چه کسی باید آزمایشگاه را راه اندازی کند با یکدیگر کلنجار می رفتند. بعضی اوقات آلن گیتس را از آزمایشگاه کامپیوتر محروم می کرد و گاهی اوقات گیتس آلن را محروم می کرد ولی در حالت کلی با یکدیگر بر روی برنامه های مختلف کامپیوتری کار، و اشکال زدایی می کردند. در همین زمان بود که گیتس برای یک شرکت کامپیوتری که هک شده بود برنامه ای نوشت.

در سال ۱۹۷۰ که گیتس ۱۵ ساله بود، با دوست خود پاول آلن کسب و کار خودشان را شروع کردند. آنها یک برنامه ی کامپیوتری به نام “Traf-o-Data” را توسعه دادند که طبق این برنامه بر الگوهای ترافیکی در سیاتل نظارت می کردند و در ازای این برنامه ۲۰ هزار دلار کسب کردند.

گیتس و آلن می خواستند کار در شرکت خود را شروع کنند اما پدر و مادر گیتس اصرار داشتند که گیتس مدرسه را ادامه دهد و به کالج برود. آنها دوست داشتند که او یک وکیل شود.

بیل گیتس در سال ۱۹۷۳ از لیک ساید فارغ التحصیل شد. او در آزمون SAT کالج از ۱۶۰۰ امتیاز، امتیاز ۱۵۹۰ را کسب کرد که در نوع خود شاهکار بود.

.

دوران جوانی

گیتس در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد و علی رغم میل باطنی در رشته حقوق مشغول به تحصیل شد اما او از علاقه ی خود دور نماند و همان زمان به جای حضور در کلاس های دانشگاهی وقت خود را صرف کار در آزمایشگاه کامپیوتر می کرد. به هنگام امتحانات شب ها بیدار می ماند و خود را برای امتحان آماده می کرد و نمره ی قبولی را هم می گرفت.

گیتس در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد و علی رغم میل باطنی در رشته حقوق مشغول به تحصیل شد

گیتس در مراسمی در دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست، در تاریخ ۷ ژوئن سال ۲۰۰۷ مورد تشویق و تمجید قرار گرفت. او که در سال ۱۹۷۳ در دانشگاه هاروارد در رشته ی حقوق ثبت نام کرد و دو سال بعد از آن انصراف داد، در نهایت مدرک دکترای افتخاری را از این دانشگاه دریافت کرد.

.

گیتس همچنان با آلن در تماس بود. آلن دو سال بعد از حضور در دانشگاه ایالتی واشنگتن انصراف داد و به بوستون، ماساچوست نقل مکان کرد. دلیل این نقل مکان او کار در Honeywell بود. در همان حول و حوش بود که آلن یک نسخه از مجله ی Popular Electronics را به گیتس نشان داد. در این مجله مقاله ای درباره ی کیت مینی کامپیوتر Altair 8800 نوشته شده بود. گیتس و آلن هر دو به امکاناتی که این کامپیوتر می توانست در دنیای محاسبات شخصی ایجاد کند جذب شدند. Altair توسط یک شرکت کوچک در آلبوکرکی، نیومکزیکو ساخته شد. نام این شرکت، MITS بود. گیتس و آلن با این شرکت تماس گرفتند و اظهار کردند که در حال کار بر روی یک برنامه نرم افزاری بیسیک هستند که بر روی کامپیوتر Altair اجرا می شود. واقعیت این بود که  این دو جوان کامپیوتر Altair  ای را در اختیار نداشتند که بر روی آن کار کنند و یا کدی را بر روی آن اجرا کنند و در واقع  آنها می خواستند بدانند که آیا MITS علاقمند به کار بر روی چنین نرم افزاری هست یا خیر. از قضا MITS علاقمند بود و رئیس آن، Ed Robert از این دو جوان خواست که توانایی خودشان را اثبات کنند. گیتس و آلن برای این کار زحمت زیادی کشیدند و به مدت دو ماه در آزمایشگاه کامپیوتر هاروارد مشغول نوشتن این نرم افزار شدند. آلن برای تست این برنامه به آلبوکرکی سفر کرد؛ تا قبل از آن روز این برنامه بر روی هیچ کامپیوتر Altair ای امتحان نشده بود و در واقع اولین تست اجرای این برنامه در MITS صورت گرفت. از خوش اقبالی این دو جوان برنامه به خوبی کار کرد. آلن در MITS استخدام شد و گیتس هم علی رغم میل باطنی والدین خود مدت کوتاهی پس از این موضوع از هاروارد انصراف داد و برای کار با آلن به او پیوست. در سال ۱۹۷۵، گیتس و آلن با یکدیگر همکاری جدیدی را آغاز کردند و نام این پروژه را Micro-Soft نهادند نامی که از دو واژه ی “میکرو کامپیوتر” و “نرم افزار” ترکیب شده بود.

در فوریه سال ۱۹۷۶، گیتس نامه ای سرگشاده به علاقمندان به کامپیوتر نوشت و گفت که توزیع و استفاده از این نرم افزار را بدون هیچ هزینه ای برای علاقمندان ادامه می دهد. این کار گیتس به منظور جلوگیری از کپی شدن و نوشته شدن توسط افراد دیگر بود. در اصل، دزدی ایده به قدری بود که توسعه دهندگان را از سرمایه گذاری زمان و پول برای ایجاد نرم افزار با کیفیت منصرف می کرد. این نامه برای علاقمندان به کامپیوتر خوشایند نبود اما گیتس در عقاید خود گیر کرده بود و از این تهدید به عنوان دفاعی در مواجهه با اتهامات ناعادلانه ی کسب و کار استفاده می کرد.

گیتس اغلب با رئیس MITS تند رفتار می کرد و با یکدیگر بحث می کردند و بر روی توسعه ی نرم افزار و جهت دهی کسب و کار با یکدیگر درگیر می شدند. رابرتز تا حدی از گیتس متنفر شد که در سال ۱۹۷۷ که نه تنها از ادامه ی کار با گیتس بلکه از این حوزه ی کاری منصرف شد و MITS را به یک شرکت کامپیوتری کوچک دیگری فروخت و به گرجستان رفت و مسیر جدیدی را آغاز کرد. او راه تحصیل را برگزید و وارد دانشکده پزشکی شد و تحصیلات خود را در این زمینه ادامه داد. گیتس و آلن به کار خود ادامه دادند و از مالک جدید MITS شکایت کردند مبنی بر اینکه حقوق نرم افزاری که برای Altair توسعه داده بودند را حفظ نکرده است.

مایکروسافت برای شرکت های کامپیوتری دیگر، نرم افزاری در فرمت های مختلف نوشت و اوایل سال ۱۹۷۹ بود که گیتس محل کار این شرکت را به Bellevue ، واشنگتن  و در شرق سیاتل منتقل کرد. گیتس از اینکه به محل زندگی خود بازگشته بود احساس خوبی داشت. همه ی ۲۵ نفر کارمند این شرکت نوپا برای همه ی جوانب عملیاتی، توسعه ی محصول، توسعه ی کسب و کار و بخش بازاریابی مسئول بودند. گیتس به دلیل هوشی که برای توسعه ی نرم افزار داشت و همچنین حس تیز کسب و کاری به عنوان رئیس مایکروسافت انتخاب شد. در این هنگام، سال ۱۹۷۹، ارزش این شرکت حدود ۲.۵ میلیون دلار بود و گیتس تنها ۲۳ سال داشت.

سخنرانی بیل گیتس در راه اندازی "Libraries Online" –پیشقدمی ۱۰.۵ میلیون دلاری با هدف کمک به متابخانه های سراسر کشور به منظور فراهم نمودن دسترسی آنلاین و کتمپیوترهای شخصی چندرسانه ای- در نیویورک در تاریخ ۱۰ اکتبر سال ۱۹۹۶.

سخنرانی بیل گیتس در راه اندازی “Libraries Online” –پیشقدمی ۱۰.۵ میلیون دلاری با هدف کمک به کتابخانه های سراسر کشور به منظور فراهم نمودن دسترسی آنلاین و کامپیوترهای شخصی چندرسانه ای- در نیویورک در تاریخ ۱۰ اکتبر سال ۱۹۹۶.

.

رشد مایکروسافت

گیتس نه تنها در بخش توسعه ی نرم افزار بلکه در عملیات مربوط به کسب و کار فراست بالایی داشت و همین موضوع او را به رهبر و سخنگویی توانا بدل کرد. او شخصا هر خط از کد را بررسی می کرد و اغلب در صورت نیاز برخی کدها را بازنویسی می کرد. از آنجاییکه در این زمان صنعت کامپیوتر با شرکت هایی مانند اپل، اینتل و قطعات و سخت افزارهای در حال توسعه ی آی بی ام (IBM) شروع به رشد کرده بود، بیل گیتس به طور مداوم به دنبال راهکاری برای متمایز بودن و ارائه ی اپلیکیشن های نرم افزاری بود. او اغلب مادرش را با خود به جاهای مختلف می برد. دلیل این کارش هم این بود که مری، مادر بیل گیتس، شخصی سرشناس و مورد احترام، و دارای ارتباطات گسترده ای در هیئت مدیره ی شرکت های مختلف از جمله آی بی ام بود و در واقع به واسطه ی مری بود که گیتس توانست با مدیر عامل آی بی ام دیدار کند.

در نوامبر سال ۱۹۸۰، آی بی ام به دنبال نرم افزار برای کامپیوتر شخصی خود (PC) بود و به مایکروسافت روی آورد. در اولین دیدار، بیل گیتس جوان توانست آی بی ام را تحت تاثیر خود قرار دهد و آنها را متقاعد کند که او و شرکتش می توانند نیازهای آی بی ام را برآورده سازند. تنها مشکل این بود که مایکروسافت این سیستم عامل بیسیک را برای اجرا روی کامپیوترهای جدید آی بی ام توسعه نداده بود. او به تلاش خود ادامه داد. گیتس سیستم عاملی که برای اجرا روی کامپیوترهای شخصی همانند آی بی ام توسعه یافته بود را خریداری کرد. او با توسعه دهنده ی این نرم افزار معامله کرد تا مجوز انحصاری برای مایکروسافت را ایجاد کند اما گیتس در رابطه با قرارداد خود با آی بی ام چیزی به این شرکت نگفت همین موضوع هم سبب شد که بعدها این کمپانی از مایکروسافت و گیتس برای پنهان کردن این اطلاعات مهم شکایت کند. مایکروسافت و گیتس زیر بار نرفتند ولی در نهایت در ازای مقدار نامشخصی این موضوع را خارج از دادگاه حل و فصل کردند.

گیتس باید این نرم افزار تازه خریداری شده را برای کار بر روی کامپیوتر شخصی آی بی ام مطابقت می داد. او این نرم افزار را به قیمت ۵۰ هزار دلار به آی بی ام تحویل داد. این قیمت دقیقا همان قیمتی بود که برای توسعه ی نسخه ی اصلی این نرم افزار پرداخت کرده بود. آی بی ام می خواست این کد اصلی را خریداری کند تا به تمامی اطلاعات این سیستم عمل دسترسی داشته باشد. اما گیتس این درخواست را نپذیرفت و در عوض پیشنهاد داد که آی بی ام، هزینه ی صدور مجوز برای نسخه های کپی شده این نرم افزار فروخته شده با کامپیوترهای آنها را پرداخت کند. انجام این کار به مایکروسافت این امکان را داد که مجوز این نرم افزار که آن را MS-DOS نامیدند، را برای هر تولید کننده ی پی سی دیگری دریافت کند. بین سال های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۱ مایکروسافت رشد چشمگیری داشت و کارکنان این شرکت از ۲۵ نفر به ۱۲۸ نفر رسیدند. همچنین درآمد این شرکت از ۲.۵ میلیون دلار به ۱۶ میلیون دلار رسید. اواسط سال ۱۹۸۱ بود که بیل گیتس و آلن، مایکروسافت را به عنوان شرکت ثبت کردند و گیتس به عنوان رئیس هیئت مدیره ی شرکت و آلن هم به عنوان نائب رئیس شرکت منصوب شدند.

در سال ۱۹۸۳ مایکروسافت جهانی شد و دفاتری در بریتانیا و ژاپن راه اندازی کرد. در این زمان ۳۰ درصد کامپیوترهای جهان در حال اجرای نرم افزار این کمپانی بودند. اما سال ۱۹۸۳ اتفاقاتی افتاد که پایه های این شرکت را به لرزه دراورد. پاول آلن به بیماری هوچکین مبتلا شد. به دلیل شدت این بیماری، آلن حدود یک سال تحت درمان فشرده قرار گرفت و در همان سال از شرکت استعفا داد. برخی از شایعات دلیل استعفای آلن را فشارهای بیل گیتس می دانند و برخی دیگر می گویند که شرایط زندگی آلن به گونه ای تغییر کرد که او را بر این داشت که فرصت های دیگری را برای سرمایه گذاری تجربه نماید.

گیتس در نمایشگاه الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس در تاریخ ۶ ژانویه سال ۲۰۰۱ از کنسول بازی ویدئویی ایکس باکس رونمایی کرد. ایکس باکس در پاییز سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد.

گیتس در نمایشگاه الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس در تاریخ ۶ ژانویه سال ۲۰۰۱ از کنسول بازی ویدئویی ایکس باکس رونمایی کرد. ایکس باکس در پاییز سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد.

.

ابداع مایکروسافت ویندوز

گیتس نه تنها در بخش توسعه ی نرم افزار بلکه در عملیات مربوط به کسب و کار فراست بالایی داشت

بیل گیتس، ویندوز را در ۲۲ ماه می سال ۱۹۹۰ در نیویورک معرفی کرد. در آن زمان مایکروسافت به پیشتازی جهانی در عرصه نرم افزار و خدمات و تکنولوژی های اینترنتی برای محاسبات شخصی و کاری تبدیل شده بود و بیش از ۳۹ هزار کارمند در ۶۰ کشور داشت.

.

اگرچه رقابت مایکروسافت و اپل با یکدیگر بر همگان آشکار است اما این دو کمپانی بسیاری از نوآوری های اولیه ی خود را با یکدیگر به اشتراک می گذاشتند. اپل در سال ۱۹۸۱ از مایکروسافت دعوت کرد تا برای توسعه ی نرم افزاری برای کامپیوترهای مکینتاش (Macintosh) به او کمک کند. برخی از توسعه دهندگان مطرح در هر دو شرکت مشغول به کار شدند و درگیر توسعه ی مایکروسافت و توسعه ی اپلیکیشن های مایکروسافت برای مکینتاش بودند. آثار این همکاری را می توان در برخی از نام های مشترک بین سیستم های مایکروسافت و مکینتاش مشاهده نمود.

از طریق همین دانشی که توسط این دو کمپانی به اشتراک گذاشته می شد، مایکروسافت توانست ویندوز را توسعه دهد؛ سیستمی که از یک ماوس برای حرکت در رابط کاربری، نمایش متن و تصاویر بر روی نمایشگر استفاده می کرد. این سیستم تا حد زیادی با سیستم MS-DOS فرق داشت؛ چرا که در سیستم قبلی همه ی فرمت های متنی به عنوان کد نمایش داده می شد و هیچ چیزی چاپ نمی شد. بیل گیتس پس از توسعه ی این سیستم به سرعت متوجه این موضوع شد که ممکن است این نوع نرم افزار برای MS-DOS و مایکروسافت تهدیدی ایجاد کند. برای یک کاربر کم مهارت، کار با تصاویر گرافیکی استفاده شده در نرم افزار رقیب VisiCorp که در سیستم عامل مکینتاش استفاده شده بود، خیلی راحت تر بود. گیتس در یک کمپین تبلیغاتی اعلام کرد که سیستم عامل جدید مایکروسافت –که آن زمان در حال توسعه ی آن بود- از یک رابط گرافیکی استفاده خواهد کرد. این رابط گرافیکی را “ویندوز” نام نهاد و اعلام کرد که این رابط گرافیکی با همه ی محصولات نرم افزاری پی سی توسعه داده شده بر روی سیستم MS-DOS سازگار خواهد بود.

این اطلاعیه بلوف بود چراکه مایکروسافت تا آن زمان چنین برنامه ای را توسعه نداده بود. اما به عنوان یک تاکتیک بازاریابی، نبوغ محض بود، چراکه حدود ۳۰ درصد بازار کامپیوتر از MS-DOS استفاده می کردند و به واسطه ی این تبلیغ، به جای سوئیچ به سیستم جدید، منتظر نرم افزار ویندوز ماندند. توسعه دهندگان نرم افزار برای نوشتن برنامه ای برای سیستم VisiCorp تمایلی نداشتند و این کار تا سال ۱۹۸۵ به وقفه افتاد.

در نوامبر سال ۱۹۸۵ بیل گیتس مایکروسافت ویندوز را راه اندازی کرد، یعنی حدود دو سال بعد از اینکه گیتس برای اولین بار از این موضوع خبر داد. ویندوز از نظر بصری بسیار شبیه به سیستم های مکینتاش به نظر می رسید که اپل دو سال قبل آن را معرفی کرده بود. در حالیکه اپل بر روی ساخت محصولات مایکروسافت سازگار با کامپیوترهای اپل مشغول به کار بود، از همان ابتدا اجازه دسترسی کامل مایکروسافت به تکنولوژی خود را داده بود. گیتس به اپل توصیه کرده بود که برای نرم افزار خود مجوز بگیرد اما آنها این توصیه را جدی نگرفتند چراکه بیشتر علاقمند به فروش کامپیوترهای خود بودند. گیتس بار دیگر از این موقعیت نهایت استفاده را کرد و یک فرمتی از نرم افزار ایجاد کرد که کاملا مشابه مکینتاش بود. اپل او را تهدید به شکایت کرد اما مایکروسافت با گفتن این موضوع که عرضه ی نرم افزار مایکروسافت را برای کاربران مکینتاش به تاخیر می اندازد، تهدید اپل را تلافی کرد. در نهایت در دادگاه همه چیز به نفع مایکروسافت تمام شد چراکه او توانست اثبات کند که در عین شباهت این دو سیستم عامل، هرکدام از آنها توابع و عملکرد مجزا و متفاوتی دارند.

بیل گیتس در ماه مارس سال ۱۹۸۶ مایکروسافت را با عرضه اولیه ۲۱ دلار در هر سهم به صورت عمومی عرضه و وارد بورس کرد. گیتس، ۴۵ درصد از ۲۴.۷ میلیون سهام این شرکت را برای خود نگه داشت و در سن ۳۱ سالگی به یکی از میلیونرهای عصر خود تبدیل شد. سهام گیتس در آن زمان ۲۳۴ میلیون دلار از ۵۲۰ میلیون دلار مایکروسافت بود. با گذشت زمان، ارزش سهام این کمپانی افزایش یافت و چندین بار تقسیم شد. در سال ۱۹۸۷ سهام این کمپانی به ۹۰.۷۵ دلار در هر سهم افزایش یافت و بیل گیتس به یکی از میلیاردرهای زمان تبدیل شد. از آن زمان به بعد گیتس در فهرست سالانه ی فوربس، همیشه در صدر ۴۰۰ ثروتمند امریکا قرار گرفت. در سال ۱۹۹۹ با بالاترین قیمت سهام در کل دوره بورس، ثروت خالص گیتس به ۱۰۱ میلیارد دلار رسید.

با این وجود گیتس هنوز هم احساس امنیت کامل در مورد وضعیت شرکت خود نمی کند. او همچنان روحیه ی رقابت، سخت کوشی و فداکاری را در وجود خود زنده نگه داشت و انتظار داشت همه ی کسانی که در این کمپانی مشغول به کار هستند از چنین ویژگی های برخوردار باشند.

هوش بیل گیتس به او این امکان را می دهد که بتواند همه ی جوانب صنعت نرم افزار، اعم از توسعه ی محصول و استراتژی شرکت را به وضوح ببیند. هنگامی که حرکت هر شرکت را مورد تحلیل و بررسی قرار می داد، او یک پروفایل از تمامی راه های ممکن و حرکت بین آن ها را طراحی، و درباره هر چیزی که می توانست اتفاق بیافتد سوالاتی مطرح می کرد. مدل مدیریتی رو به جلو و تهاجمی او به دلیل به چالش کشیدن کارمندان و افکار آن ها برای حفظ فرایند خلاقانه به یک افسانه تبدیل شد. ارائه دهنده ای که از آمادگی کافی برخوردار نبود به راحتی می توانست جمله “این احمقانه ترین چیزی است که تا به حال شنیده ام!” را از گیتس بشنود. اما این رفتار بیشتر می توانست آزمایشی برای به کارگیری دقت و سخت گیری زیاد در کارمندان باشد، زیرا گیتس جاه طلبی های بسیار زیادی برای شرکتش داشت. او مداوم افرادی که در اطرافش قرار داشت را بررسی می کرد تا ببیند که آیا واقعا ایده هایشان، خودشان را متقاعد می کند یا خیر.

بیل گیتس خارج از این کمپانی به عنوان رقیبی بی رحم شهرت یافته بود. چندین کمپانی تکنولوژی به رهبری IBM شروع به توسعه ی سیستم عامل خود به نام OS/2 برای جایگزینی با MS-DOS کردند. گیتس در این زمان تسلیم نشد و برای بهبود عملکرد و گسترش استفاده از ویندوز تلاش خود را بیشتر کرد و بیشتر به خود فشار آورد. مایکروسافت در سال ۱۹۸۹، مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) را معرفی کرد که اپلیکیشن هایی مانند مایکروسافت ورد و مایکروسافت اکسل را در یک سیستم که با همه ی محصولات مایکروسافت سازگار بود ارائه می داد. این اپلیکیشن ها به سادگی با OS/2 سازگار نبودند. ۱۰۰ هزار کپی از نسخه ی جدید ویندوز مایکروسافت تنها در دو هفته فروخته شد و OS/2 خیلی زود کاملا محو شد. مایکروسافت یه صورت انحصاری سیستم عامل پی سی ها را در اختیار گرفت. اندکی بعد، کمیسیون تجارت فدرال، وارسی مایکروسافت به منظور شیوه های بازاریابی ناعادلانه را آغاز کرد.

در طول سال ۱۹۹۰، مایکروسافت زیر ذره بین بود و از سوی کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت. در این دوره اتهاماتی به مایکروسافت زده شد؛ اتهاماتی از قبیل اینکه مایکروسافت با شرکت های کامپیوتری معاملات ناعادلانه ای کرده تا این سیستم عامل را بر روی کامپیوترهایشان نصب کنند؛ یا اینکه گفته می شد که مایکروسافت تولید کننده های کامپیوتر را مجبور به فروش اینترنت اکسپلورر می کند و از این کار به عنوان شرطی برای فروش سیستم عامل ویندوز به آنها استفاده می کند.

در آن برهه، کار مایکروسافت که به دو بخش سیستم های عامل و توسعه نرم افزار تقسیم شده بود، با وقفه همراه شد. ولی بیل گیتس این مشکلات را تحمل کرده و از شرکت خود دفاع کرد تا اینکه در نهایت راه حلی یافت تا برای جلوگیری از فروپاشی شرکت با دولت فدرال به نتیجه برسد. در نتیجه ی آن، گیتس به یک سری راه حل های مبتکرانه برای منحرف کردن فشارهای وارد بر مایکروسافت دست یافت و توانست شرکت را سرپا نگه دارد.

.

زندگی شخصی

 بعد از مدتی رابطه ی کاری آنها بیشتر شد و بیشتر به اخلاق و روحیات یکدیکر پی بردند و اینجا بود که گیتس ملیندا را به عنوان نیمه ی دیگر خود یافت.

در سال ۱۹۸۷ بود که یک مدیر محصول ۲۳ ساله در مایکروسافت، نظر گیتس ۳۲ ساله را به خود جلب کرد. بعد از مدتی رابطه ی کاری آنها بیشتر شد و بیشتر به اخلاق و روحیات یکدیکر پی بردند و اینجا بود که گیتس، ملیندا را به عنوان نیمه ی دیگر خود یافت. ملیندا اهل دالاس در ایالت تگزاس است. این دو در تاریخ ۱ ژانویه سال ۱۹۹۴ در هاوایی با یکدیگر ازدواج کردند. روزگار بر وفق مرادشان بود تا اینکه تنها پس از چند ماه، مادر گیتس در ماه ژوئن به دلیل سرطان سینه درگذشت. از آنجایی که رابطه ی مادر و فرزندی بین آنها عمیق بود گیتس پس از این ماجرا به شدت از نظر روحی به هم ریخت.

ملیندا فرنچ همسر گیتس و مدیر مایکروسافت، در نمایش دموی تجاری در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۹۵، یک کپی از "Bob" را نشان می دهد. Bob جایگزینی برای ویندوز بود اما این برنامه با وجود موفقیت های زیادی هم که داشت در نهایت شکست خورد.

ملیندا فرنچ همسر گیتس و مدیر مایکروسافت، در نمایش دموی تجاری در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۹۵، یک کپی از “Bob” را نشان می دهد. Bob جایگزینی برای ویندوز بود اما این برنامه با وجود موفقیت های زیادی هم که داشت در نهایت شکست خورد.

.

گیتس و ملیندا تصمیم گرفتند زمانی را به خود استراحت بدهند و از نظر روحی خود را بازیابی کنند. آنها به چندین کشور مسافرت کردند و این مسافرت در تغییر دیدگاه آنها نسبت به زندگی و جهان نقش عمده ای داشت.

 در سال ۱۹۹۶، اولین دختر آنها، جنیفر کاترین گیتس (Jennifer) به دنیا آمد. گیتس یک سال بعد از تولد دخترش، خانواده ی خود را به یک خانه ی ۵۵۰۰۰ فوت مربعی به قیمت ۵۴ میلیون دلار در ساحل دریاچه واشنگتن منتقل کرد. پس از آن در سال ۱۹۹۹ پسر آنها روری جان گیتس (Rory) و بعد از آن هم در سال ۲۰۰۲ دختر دوم آنها فوب ادل گیتس (Phoebe) به دنیا آمد.

گیتس یک سال بعد از تولد دخترش، خانواده ی خود را به یک خانه ی ۵۵۰۰۰ فوت مربعی به قیمت ۵۴ میلیون دلار در ساحل دریاچه واشنگتن نقل مکان کرد.

خانه هوشمند ملیندا و گیتس در مدینا، واشنگتن –این عکس در تاریخ ۱ اکتبر سال ۱۹۹۷ گرفته شده زمانی که هنوزساخت این خانه تکمیل نشده بود- برای ساخت این خانه ۱۱۳ میلیون دلار هزینه شد.

.

اقدامات بشردوستانه گیتس

گیتس به واسطه ی حضور ملیندا و تاثیر مثبت او در راه ایفای نقش مادر، تصمیم گرفت که راه او را ادامه دهد. او متعهد به اهدای بیشتر ثروتش به خیریه شد. در سال ۱۹۹۴ گیتس و همسرش موسسه ی خیریه ی William H. Gates Foundation را تاسیس کردند که برای حمایت از آموزش و پرورش، بهداشت جهانی و سرمایه گذاری در جوامع کم درآمد اختصاص داده شد. این زوج در سال ۲۰۰۰ چندین بنیاد خانوادگی از بنیاد ملیندا و گیتس را با هم ترکیب کردند. آنها برای راه اندازی این بنیاد خیریه در ابتدا حدود ۲۸ میلیارد دلار سهم داشتند.

گیتس در سال ۲۰۰۰ از کار روزانه در مایکروسافت کناره گیری کرد و سمت مدیر عاملی این شرکت را به دوست دوران کالج خود، استیو بالمر که از سال ۱۹۸۹ در مایکروسافت مشغول به کار بود، واگذار کرد. او خود را به عنوان معمار ارشد نرم افزار منصوب کرد تا بتواند بر روی کسب و کار خود متمرکز باشد اما در همین حال همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره باقی ماند.

در چند سال اخیر او بیشتر وقت خود را در موسسه خیریه سپری می کند و بیشتر علاقمند به کار در این بنیاد است. گیتس در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که به منظور کار باکیفیت و رسیدگی به این بنیاد، از کار تمام وقت در مایکروسافت کناره گیری کرده است. آخرین روز کاری گیتس به صورت تمام وقت در تاریخ ۲۷ ژوئن سال ۲۰۰۸ بوده است. بیل گیتس علاوه بر افتخاراتی مانند ثروتمندترین و موفق ترین فرد در کسب و کار در طول تاریخ، موفق به دریافت جوایز متعددی برای کارهای بشردوستانه شده است. مجله ی تایم، گیتس را به عنوان موثرترین فرد در قرن ۲۰ معرفی کرد. این مجله، گیتس، ملیندا و یک گروه خواننده ی راک را به عنوان شخص سال معرفی کرد.

گیتس دارای چندین دکترای افتخاری از دانشگاه های سراسر جهان و  موفق به کسب یک افتخار از سوی ملکه الیزابت دوم در سال ۲۰۰۵ شده است. گیتس و همسرش در سال ۲۰۰۶ برای کارهای بشردوستانه در زمینه های بهداشت و آموزش از سوی دولت مکزیک جوایزی دریافت کردند.

گیتس در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که از سمت ریاست مایکروسافت کناره گیری می کند تا بتواند به موقعیت جدید به عنوان مشاور تکنولوژی منصوب شود. علاوه بر این تغییر جایگاه، او اعلام کرد که استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت با ساتیا نادلای ۴۶ ساله جایگزین می شود.

گیتس این روزها بیشتر وقت و انرژی خود را صرف کارهای مربوط به  بنیاد خیریه ی گیتس و ملیندا می کند. این سازمان هم اکنون به مسائل و مشکلات داخلی و بین المللی –مسائلی مانند بهداشت و آموزش و پرورش- می پردازد. یکی از جنبه های کاری بیل گیتس در ایالات متحده، کمک به دانشجویان است.

گیتس و ملیندا در دسامبر سال ۱۹۹۸ در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک شرکت کردند و اعلام کردند که برای راه اندازی برنامه ای برای واکسیناسیون کودکان در کشورهای در حال توسعه ۱۰۰ میلیون دلار هزینه می کنند

گیتس و ملیندا در دسامبر سال ۱۹۹۸ در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک شرکت کردند و اعلام کردند که برای راه اندازی برنامه ای برای واکسیناسیون کودکان در کشورهای در حال توسعه ۱۰۰ میلیون دلار هزینه می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

تهیه و گردآوری: تکرا


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 205 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:21

Auto Shazam؛ حالت جدید اپلیکیشن شزم برای اندروید

سالیان سال است که شِزَم (Shazam) برای گنجاندن قابلیت های بیشتر در اپلیکیشن خود، بروزرسانی می شود اما متاسفانه این به روز رسانی ها باعث بروز مشکلاتی در این اپلیکیشن و تاخیر در عملکرد آن شده است. بدین معنی که اگر شما عجله داشتید تا  آهنگی که به انتهای خود رسیده است را شناسایی کنید، مدت زمانی که طول می کشد تا اپلیکیشن شزم راه اندازی شود به قدری است که آهنگ تمام می شد و این تجربه ای است که به احتمال زیاد، بسیاری از کاربران شزم با آن مواجه شده اند.

در آخرین بروزرسانی صورت گرفته برای اپلیکیشن شزم برای پلتفرم اندروید، یک قابلیت جدید به نام Auto Shazam اضافه شده است. اساس کار بدین صورت است که این اپلیکیشن در پس زمینه قرار خواهد گرفت و به آهنگ ها گوش داده به شناسایی آنها برای کاربران می پردازد. اپلیکیشن به روز شده ی شزم، اطلاعات به دست آمده از هر آهنگ را تا زمانی که کاربر اپلیکیشن را باز کند، ذخیره خواهد کرد.

توسعه دهندگان این اپلیکیشن مدعی شده اند که این قابلیت در حالت ذخیره سازی باتری (low-power mode) قرار خواهد داشت اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که قرارگیری این اپلیکیشن در پس زمینه و در حالت اجرا به هر حال می تواند کمی نیز باعث هدر رفتن جزیی شارژ باتری شود.

در آخرین بروزرسانی صورت گرفته برای اپلیکیشن شزم برای پلتفرم اندروید، یک قابلیت جدید به نام Auto Shazam اضافه شده است. اساس کار بدین صورت است که این اپلیکیشن در پس زمینه قرار خواهد گرفت و به آهنگ ها گوش داده به شناسایی آنها برای کاربران می پردازد. اپلیکیشن به روز شده ی شزم، اطلاعات به دست آمده از هر آهنگ را تا زمانی که کاربر اپلیکیشن را باز کند، ذخیره خواهد کرد.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که قابلیت Auto Shazam چه میزان باتری مصرف می کند اما باید گفت که اگر دستگاه خود را به شارژ زده اید، این قابلیت می تواند بسیار هم کاربردی باشد.

لازم به ذکر است که مدتی پیش این قابلیت برای کاربران iOS در دسترس قرار گرفته بود و حال به نظر می رسد که نوبت به کاربران اندرویدی رسیده تا با این قابلیت جدید خود را سرگرم کنند. نسخه جدید اپلیکیشن شزم را می توانید از گوگل پلی استور دانلود کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 302 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:09

سامسونگ در سال 2016 تلویزیون های سه بعدی عرضه نخواهد کرد

چند سال پیش تلویزیون‌های سه بعدی یک اتفاق مهم در صنعت تلویزیون به شمار می رفت اما دیگر تکنولوژی سه بعدی به ویژگی تبدیل شده که پای ثابت اکثر تلویزیون های سازندگان بزرگ و کوچک این صنعت شده است. حال به نظر می رسد شرکت های مختلف تولیدکننده تلویزیون های سه بعدی مثل سامسونگ و ویزیو (Vizio) قصد تولید چنین تلویزیون هایی را نخواهند داشت.

بر اساس شنیده هایی از یک منبع نامعلوم، سامسونگ در سال ۲۰۱۶ تلویزیونی با پشتیبانی از تکنولوژی سه بعدی تولید و عرضه نخواهد کرد. بنابراین تلویزیون های سه بعدی موجود در بازار به برخی از مدل های ۲۰۱۵ سامسونگ و برخی از مدل های شرکت های دیگر مثل سونی و ال جی محدود می شود.

به نظر می رسد که این اقدام سامسونگ به دلیل حرکت این کمپانی به سمت تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) است. این شرکت قصد دارد با تمرکز بر هدست واقعیت مجازی گیر وی آر (Gear VR) و دوربین ۳۶۰ درجه خود، Gear 360، این صنعت رو به رشد را با قدرت هرچه بیشتر ادامه دهد.

سامسونگ در زمینه تلویزیون در سال ۲۰۱۶، تمرکز خود را بر تولید و عرضه تلویزیون‌های SUHD با کیفیت ۴K با قابلیت پخش محتوای HDR خواهد گذاشت. انتظار می‌رود این کمپانی امسال، از نسل دوم صفحه‌نمایش Quantum Dot خود (که تصاویر را با کیفیت بسیار بهتری ارائه می دهد) را نیز رونمایی کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 206 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:23

تبلت ZenPad Z8 ایسوس رونمایی شد

یکی از بزرگ ترین اپراتورهای ایالات متحده، Verizon، به مشتریان خود تبلت جدیدی را پیشنهاد می‎دهد و آن، تبلت ZenPad Z8 ایسوس است که اوایل این ماه نیز تصاویری از آن فاش شد.

تبلت ZenPad Z8 دارای یک صفحه‎ی نمایش ۷.۹ اینچیIPS  و رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل است. از جنبه های سخت افزاری این تبلت نیز می توان به یک تراشه شش هسته ای اسنپدراگون ۶۵۰ با یک پردازنده‎ی گرافیکی Adreno 510 اشاره کرد که قدرت پردازشی و گرافیکی این تبلت را فراهم می کنند. این تبلت دارای ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است که توسط یک کارت حافظه خارجی نیز می توان آن را ارتقا داد. اگر بخواهیم این تبلت را از لحاظ دوربین بررسی کنیم باید گفت که درست همانند اکثر تبلت ها، از دوربین قدرتمندی بهره مند نبوده و تنها از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی استفاده می کند.

تبلت ZenPad Z8 دارای یک صفحه‎ی نمایش 7.9 اینچیIPS و رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل است. از جنبه های سخت افزاری این تبلت نیز می توان به یک تراشه شش هسته ای اسنپدراگون 650 با یک پردازنده‎ی گرافیکی Adreno 510 اشاره کرد که قدرت پردازشی و گرافیکی این تبلت را فراهم می کنند. این تبلت دارای 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است که توسط یک کارت حافظه خارجی نیز می توان آن را ارتقا داد. اگر بخواهیم این تبلت را از لحاظ دوربین بررسی کنیم باید گفت که درست همانند اکثر تبلت ها، از دوربین قدرتمندی بهره مند نبوده و تنها از یک سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده می کند.

از جمله ویژگی های دیگر این تبلت می توان به اسپیکرهای دوگانه در جلو با پشتیبانی از تکنولوژی DTS-HD اشاره کرد که باعث خواهد شد تجربه صوتی فوق العاده ای برای کاربران رقم بخورد. همچنین می توان به ویژگی هایی از جمله وجود یک پورت USB از نوع C، پشتیبانی از شبکه‎ی ۴G LTE، وای‎فای a/c  و بلوتوث اشاره کرد. وزن این تبلت نیز ۳۲۰ گرم است. با توجه به مشخصات رسمی منتشر شده از این تبلت، باتری تبلت زنپد زد ۸ می تواند تا ۱۳ ساعت دوام آورد.

تبلت زنپد زد ۸ ایسوس از ۲۳ ژوئن (۳ تیر) در دسترس قرار خواهد گرفت.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gsmarena


عصر تکنولوژی، تکرا

عصر تکنولوژی...
ما را در سایت عصر تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیریت سایت asretech بازدید : 189 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 23:23